Momalolinon

Alla inlägg under januari 2014

Av Malin - 10 januari 2014 11:33

Så va det fredag igen...

Gött é dé   =P

Många på jobbet säger att det är konstigt att det är så gott med fredag denna vecka då de inte jobbat full vecka...

Men jag som jobbar tis - fre har ju jobbat min fulla vecka ju   =(

Eftersom jag jobbar med företaget på måndagar så är det ju ingen skillnad. Har tvärt om jobbat mer denna veckan.


Men planerna för helgen är fotboll och kalas och ev lite inköp.

Eller måste få tag i nya fönsterlampor till matrummet, då de pajade helt strax innan jul. Nu ska ju julen snart städas bort och då behöver vi ju ha lampor....

Måste dela med mig av ett underbart kort på min prins som bebis

 

Min sötnos          

Nä nu ska jag snart ut och vara rastvakt så ska väl försöka rasta lite

Kram Malin

Av Malin - 9 januari 2014 09:55

Faan va trist det.
Sitter och pratar i personalrummet och folk tittar inte ens på en när jag pratar.
Precis som om man inte ens va där....
Undra hur de skulle känna om det skulle hända dem???
Kram Malin

Av Malin - 8 januari 2014 22:51

Så va denna dag snart förbi...
Jobbat idag, det var segt men kommer väl i fas snart. Hoppas jag ?
Efter jobbet blev det lite ärenden som tex apoteket och lite annat.
Blev slappe middag, pizza.
Träffade min älskade lilla pappa på torget, så det blev lite gos med hunden och kramades och tjöt med honom.

Hemma blev det film till middagen, #Thebutler, den kan jag varmt rekommendera. Inge action men en verklighets baserad film om en man.
Både mannen och jag satt och frös lite i soffan så vi fick ta en go varm glögg att värma oss med

Efter filmen så fick jag ett ryck och plockade ner julgranen. Sonen undrade varför, eftersom jag är ganska noga med traditionerna runt jul, så tyckte han att det var konstigt att jag började redan... ;)
Men mitt svar blev att det bara var granen idag. Det andra får vara kvar....
Nä nu är det dags för John Blund att komma
Kramis Malin

Av Malin - 8 januari 2014 07:56

Så har jag fått iväg sonen till årets första skoldag.
Det var segt för honom att gå upp och äta frukost, han som ätit frukost vid 10 tiden på lovet....
Men nu är han på väg och jag hinner sitta och slösurfa lite innan jag ska gå till bussen.
Fungerar på om jag ska börja ta ner julgranen i kväll.
Vi får väl se =)

Ha en bra dag
Kram Malin

Av Malin - 7 januari 2014 08:13

Det blev inte mkt sömn inatt.....
Det är så jobbigt när man vet att man måste sova men så sätter tankarna igång och snurra.
Va på väg att somna men så höll mannen på att leta efter något så jag vaknade sen låg jag och hörde hur han snurrade runt på sin sida av sängen.
Vi kommer att vara trötta båda två ikväll....

Nä nu ska jag väl ta och göra mig iordning för dagen.
Ha det gött
Kram Malin

Av Malin - 6 januari 2014 22:49

Så va snart jullovet över för denna gång....

Har varit så skönt med lång ledigt, har dock inte fått gjort allt jag hade tänkt. Men en del saker blev iallafall gjorda, som tex att fått dammsugit i #betongverkstan och fått upp hyllor i #smyckesverkstan.
Har dock inte hunnit fått ordning bland alla smyckesdelar men hyllorna är på plats och det är ju en väldigt bra början. ?
Den här helgen har vi ju hunnit gjuta 2 gånger så det känns bra.
Nu ska jag strax försöka sova men det blir väl som det brukar, en massa vändande och vridande. Bara så ni mina goa kollegor vet så kommer jag att vara trött imorgon. .. ?
Ha det nu gött
Kramis Malin

Av Malin - 4 januari 2014 16:58

Lördag 

Idag gick vi upp ganska tidigt, vid 8, käkade frukost, fick iväg sonen till fotbollsträningen och sen gick jag och mannen ner till verkstan och gjorde årets första gjutning.

 

Fick gjort lite nya formar men vad det blir får ni se när de är klara.

Igår så jobbade jag , första för i år, Det va lite mysigt med att komma dit och träffa goa ungar. Satt mkt av dagen med att sammanställa en himl massa papper och statestik som jag låg lite efter med. Fick lite panik ett tag då jag inte hittade en hel termins papper, men den som letar den finner...     

Det kändes väldigt skönt att komma ifas med såna papper inför skolstarten och veta att jag inte behöver lägga varenda planering på att fixa det..


Idag har det varit en relativt lugn dag, efter gjutningen så började mannen och jag se på film  #CaptainPhillips

Hann se ca en timme sen åkte jag och sonen iväg och inhandlade kamben till middag och lördagsgodis.

Nu sitter hela famlijen i soffan och ser på Sverige - Ryssland i JVM.


Ha en fortsatt go lördag

Kram Malin

Ovido - Quiz & Flashcards