Momalolinon

Alla inlägg under mars 2013

Av Malin - 31 mars 2013 20:29

Halloj

Såå gött é dé när solen lyser...       

Idag så har jag suttit på altanen med bara linne och jobbat lite i flera timmar.

Sen så tog vi fram utemöblerna och körde igång grillen...

Det kändes nästan som sommar...

Njuta på altanen med god grillad fläskfile, spettad och inlindad i bacon och till det grillad majs och grillad lök.

Såå gött..  Nån som blev sugen ???  ;)

Fick sån längtan tills man kan sitta hela kvällarna på altanen och bara njuta. Idag va det lite för kyligt att sitta länge efter maten så det fick bli en whiskey inne istället.  mmm    

Hoppas på gött väder imorgon med så det kanske blir grill då med     

Nä nu blir det lite soffhäng med film

Kram på er

Malin

Av Malin - 30 mars 2013 12:38

Hej
Igår va det testning av Estrellas nya chips #Popped chips.
Så goda :-)
Kom ju med i # Smartson testpanel för de chipsen.
Och jag provade båda smakerna, salt och sour cream. Min klara favorit är de salta. :-D
Kan rekommendera dessa...
Kramis

Av Malin - 29 mars 2013 19:12

Halloj

Så va det långfredag  =)

Vilket betyder början på en lång helg, vilket gillas skarpt    

Idag så har jag fått gjort en hel del än så länge:

Tagit en kort men skön promenad

Rensat i landen, vilket i sig är ett vårtecken men jag hittade även en liten krokus som blommade i ett hörn. Vilket är ett ännu säkrare tecken på att våren är på väg    

Sen har jag lagat middag, tvättat en maskin tvätt och kört diskmaskinen..

Pysslat lite

Har även hunnit att se på en film och blundat en stund.

Nu ska det snart gjutas betong här hemma sen blir det nog lite soffhäng med film.

Längtar så efter solen och värmen , känner att jag är snart i akut behov av den...

Ljuset börjar ju komma tillbaka så det är ju ett steg på väg och då borde det andra också komma snart...

Nä om jag skulle ta och börja med förberedelserna till betonggjutningen nu...

Så kram på er

Malin

Av Malin - 27 mars 2013 12:55

Hej
Idag är en seeg dag....
Huvudet bultar, kroppen känns tung och jag gäspar hela tiden....
Skönt att veta att en lång helg väntar och efter den kommer en lugn vecka på jobbet eftersom det är lov...
Det blir skönt.....
Kram

Av Malin - 26 mars 2013 18:46

Idag har vi haft begravning för min lilla mormor...
Det va en fin begravning som gick i spanskt tema, då hon bott där i ca 30 år.
Det va en borglig begravning och det spelades 2 låtar av en av hennes favorit artister, M, Escobar och blommorna gick i rött och gult. Efter begravningen så gick vi upp till minneslunden för att tända ljus. Nu kommer mormor och morfar att få vara tillsammans igen..
Sen åkte vi hem till mina föräldrar där de hade fixat tapas och mormors och morfars favorit vin.

Nu väl hemma igen så känner jag mig helt slut och tung i kroppen...
Hade tänkt jobba lite men all ork är borta.
Så det blir soffhäng och film så får vi se vad som händer sen
Kram

Av Malin - 23 mars 2013 21:20

Hej
Så sitter jag här i soffan igen...
Ser på film med mannen samtidigt som vi jobbar lite med lite formar.

Idag har vi väl inte gjort så mkt, va en sväng i Partille för lite inköp till firman och lite mat.
Sen va det hem för lite lunch innan hockeyn . Men mitt i hockeyn fick jag dra iväg för att hämta pengarna från det jag fick sålt på barnmarknaden. Sen mer hockey och middags fix. Hann med ett par armband under tiden med.
Så nu soffhäng.... :)
Kram på er
Malin

Av Malin - 22 mars 2013 07:21

Sååå gott att det är fredag :-)
Veckan som varit tillhör väl inte en av de bästa men nu är den snart över....
Och de kommande veckorna är ju kort veckor + att om två veckor så är det påsklov och det är gott att jobba då :-)
Men idag är det fredag och så gott är det....
Har inga stora planer för helgen förutom en del jobbande...
Nä nu ska jag mysa lite med prinsen min innan vi ska iväg till skola och jobb.
Kram på er
Malin

Av Malin - 19 mars 2013 22:04

Halloj

Sitter här i soffan med familjen + sonens kompis och kollar på hockey..    

Blev med extra barn idag. Sonens kompis ville oxså kolla på hockeyn son hon fick komma hit och kolla och då blev vi helt plötsligt med nattgäst...

Vi tyckte att det va lika bra att hon sov över eftersom det skulle bli sent och hon har ju sovit här förr och är inte särskilt jobbig att ha med att göra heller..     

Och imorgon så ska båda två till samma ställe så det är ju inga problem med lämningen heller..

Ganska mysigt att va fler i soffan   


Idag blev jag lite påhoppad...

Tycker att det är j...vligt jobbigt att bli anklagad för onödiga saker..    

Tycker inte om när personer anklagar mig för sånt som jag inte kan påverka och när de tycker synd om sig själva för att jag inte kan ställa upp.......

Jag kan inte hjälpa att jag tar åt mig.. Mannen säger att jag ska inte ta åt mig och att jag ska tänka att det inte är mitt problem, men det är sååå svårt.

Jag kan gå och må dåligt för en sån här sak i flera dagar och det ligger och gror i huvudet.

Vet inte riktigt hur jag ska göra för att sluta ta åt mig och inte bry mig om sånt här..

Tips mottages..


Nu ska jag fortsätta se på sudden i hockeyn och hålla tummarn för att Frölund tar hem det..

Kram till er alla

Malin

Ovido - Quiz & Flashcards