Momalolinon

Alla inlägg under juni 2014

Av Malin - 21 juni 2014 18:21

Va på dop i förmiddags men dopet slutade med vigsel. ?
Vi hade väl anat att det skulle bli vigsel så helt chockade blev vi inte. ?

Sen blev det smörgåstårta och tårta.
Nu väntar vi på mannens kusiner från Skåne. Vi ska grilla och umgås i kväll.
Inte direkt hungrig men blir väl det sen ?
Ha en go kväll
Kramis Malin

Av Malin - 20 juni 2014 09:24

Så va det midsommarafton.
Solen lyser och fåglarna kvittrar.
Och inte minst så är det min födelsedag. =D
Idag uppgraderar jag mig till 4,0.
För 40 års sen så va det midsommarafton och jag ville inte längre ligga kvar i mammas mage. Kl 5 tittade jag ut.
Tre veckor för tidigt, men jag ville ut till stora vida världen ?
Kommer inte ha något speciellt firande i dag, det tar jag till hösten. ??
Det jag ska fira med idag är mkt jordgubbar.
Älskar jordgubbar. Så gott

Ja önskar er alla en underbar midsommarafton
Kramis Malin

Av Malin - 18 juni 2014 06:00

Snart så är det semester.
Längtar tills vi kan ta dagen som den kommer och inte behöva ställa klockan varje dag.

Förra torsdagen så blev jag kidnappad av mina kollegor, fyller ju snart 40 så det blev lite överrasknings kalas.
Låg och sov gott på soffan när två kollegor ringde på dörren och sa att det var dags för fest.
Vi åkte hem till en annan kollega där alla väntade. Det blev god mat och många skratt.
Fick fina presenter och många goa kramar.

Sen fick jag hålla en bokviknings kurs för dem. De fick lära sig vika ett hjärta.
Det blev en mycket trevlig kväll.

I helgen så bar det iväg till Skövde då sonen skulle spela fotbolls cup ,Ulvacupen. Jag och mannen bodde på Billingehus hotell. Med en vidunderlig utsikt.

Det blev en go helg med mycket fotboll, sol och trevliga samtal.
Killarna spelade jätte bra.

Ha en go dag
Kramis =

Av Malin - 13 juni 2014 09:12

Igår blev jag kidnappad av mina kollegor. ..
Jag fyller ju snart 40 så det blev en liten överrasknings fest för mig. =D

Låg och sov på soffan när det ringde på dörren och där stod två kollegor och bara sa att nu blir det fest.
Vi åkte hem till en annan kollega där alla var samlade.
Vi fick go mat, rostbiff och potatissallad och goa meloner. Och go dryck.
Sen blev det paket =D
Som många vet så är min stora last Cola Zero. Så jag fick ett gäng =D

Sen fick jag också ett presentkort på Lindex. Mina kollegor känner mig om jag säger så. ..

Sen fick jag hålla en bokviknings kurs för dem. =D
Det gick bra men det är så roligt att se när tävlings jäveln ploppar upp.....
Det blev en liten tävling vem som vek fortast. Det är alltid kul....
Kvällen fortsatte med många skratt och mycket tjöt.
När vi väl satte oss i bilen så var klockan 00.15
Tur att jag har semester idag. ...
Tack för en mysig kväll alla kollegor. ?
Här kommer lite bilder

Av Malin - 8 juni 2014 01:00

Sitter i tystnaden ute på baksidan.
Har haft en helt underbar kväll ihop med grannarna.
Började med att mannen hjälpte grannen med hennes altan och fortsatte med att vi grillade ihop.
Sen satt vi ute och tjötade och drack gott hela kvällen.
Underbart att kunna njuta av vårt underbara klimat (iallafall på sommarhalvåret)
Så underbara grannar och tjöt glada är de med. ?
Har haft en mysig kväll.
Just nu njuter jag av tystnaden för grannen, hennes väninna och mannen gick till tvättstugan. Så just nu är det bara tyst och lugnt, hör bara alla bilarna från motorvägen.
Tänk va bortskämda vi är här i Sverige med vår natur och vår miljö runt omkring.
Vi ska vara tacksamma för vad vi har och inte bara stressa runt efter bättre saker. Utan att stanna upp i vardagen och fundera på vad som är viktigt och på vad vi vill ha ut av livet.
Önskar er alla en underbar söndag
Kramis Malin

Av Malin - 4 juni 2014 23:18

Ligger i sängen efter en lång och givande dag.
Först jobb, sen iväg på ordförandeträff med HSB på Stads teatern i Göteborg.
Min kollega sa att det fanns dåligt med parkeringar vid Heden. Men jag har svårt att hålla med ?

Det var mingel, föreläsningar och go mat.
Var inte hemma förrän vid 22 tiden.
Blev lite tjöt med grannen och mannen på utsidan och nu inväntar jag John Blund. .

Sov gott och dröm sött
Kramis Malin

Av Malin - 2 juni 2014 09:49

Har varit en skön helg.
Har tagit det lugnt, men samtidigt fått en del gjort.
I fredags så grillade vi med grannarna.

I lördags så grejade vi lite här hemma och på kvällen så ringde en kompis och frågade om jag hade lust att komma dit och tjöta lite. Så blev det. ? Vi satt på hennes uteplats och drack vin och tjötande fram till 23. Hur mysigt som helst. Såna spontana sammankomster borde man unna sig oftare. ???

I går så passade jag på att knäskura altanen. ?
Inge kul men det behövdes och solen sken så....
Sen blev det lite fönster putsning och annat pill innan åskan kom.
Men åskan övergick till solsken och då tog vi fram grillen och njöt på altanen.
Grannen kom över så vi satt ute och tjötade till 22.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Bloggkeen

White & Pink design

Ovido - Quiz & Flashcards