Momalolinon

Alla inlägg under juli 2012

Av Malin - 31 juli 2012 16:28

Tja
Har fått pysslat lite idag. :-)
Det blev lite örhängen och ringarna. Några exempel visar jag här och fler kommer det....

Sista veckan på semestern nu... Obetald till råga på allt. :-\
Sen går jag på min tre månader långa tjänstledighet.. (inte mkt till lön då heller)
Så förhoppningsvis så har jag startat ett företag inom kort. Ska först och främst komma på vad företaget ska heta...
Förslag mottages gärna ;-)
Nä nu får jag gå in i min verkstad igen innan det är dags för middag...
Så kram på er
Malin

Av Malin - 30 juli 2012 13:12

Halloj


Har gjort en upptäckt.... Många har nog redan testat (är alltid lite sen på att prova + att jag är en liten snålrumpa....  )

Köpte såna där vakumpåsar igår.

Va grymt det är....

I denna påsen är det 3.. vintertäcken

Före

 


Efter

 


Hur grymt som helst ju...

Tar ingen plats om man jämför med innan. Innan så förrvarade jag täckena i två svart sopsäckar. Så de tog ju upp en hel del plats i garderoben...

Men nu..    


Väldigt bra sak som jag kan rekommendera..

Kram på er

Malin

Av Malin - 30 juli 2012 11:16

Halloj

Igår så va vi på bagageluckeloppis i göteborg.

Det va gör kul att gå där och titta på alla saker som folk ville bli av med.

Vi gjorde en del fynd också.

Sonen va jätte lycklig för han köpte en stor GAIS matta  




Vi köpte lite smått och gott bla annat ett par bar pallar som vi ska ha som extra stolar

 

Det va mysigt att gå där och se på alla människor och på alla saker.

Det kan jag verkligen rekomendera om man tycker om att gå på loppis.


Sen blev det lite andra inköp innan vi landade på Mcdonalds, vill ju ha glasen.....    


När vi kom hem så va vi lite sega så vi la oss i soffan och kollade på Independence day med Will Smith. Det va ett tag sen vi såg den men den är ju såå bra


Sen blev det en hel del pysslande här hemma innan jag däckade vid halv två tiden...


Kram på er

Malin

Av Malin - 28 juli 2012 14:53

Halloj
Idag regnar det ute så det blir en inne dag idag... :-)
Jag och sonen va ute en sväng förut, lördags godis behövdes ju inhandlas.. :-D
Nu är det slappa som står på schemat innan det är dags att ta tag i middags bestyren. Idag blir det tacos...mums

Igår skulle ju mannens kusin komma på besök men han kom helt plötsligt på att det va jobbigt att ta tåget hit......
Men middags gäster fick vi ända.. En kompis som ville komma hit och kolla på mina smycken blev hastigt och lustigt inbjuden på middag. :-)
Det blev väldigt trevligt.

Nä nu ska jag slappa lite till
Kram på er
Malin
Ps här kommer en bild på det röda döskalle armbandet.. :-)

Av Malin - 27 juli 2012 17:39

Halloj        


Solen lyser och himlen är blå....

Va de é skönt att leva då...


Igår så gick sonen med svågern och hans familj ner till stranden så jag och mannen passade på att jobba undan lite här hemma. När de kom hem så hade sonen med sig en kompis så han va sysselsatt resten av dan med..  

Sen kom mannens syster med familj och hans mamma. Så det blev grill med många...


  

Sen när vi grillade så fick barnen syn på en liten krabat som kom på besök  

En sån liten söt nos...  Den är nog inte så gammal heller.

Efter grillningen så gick vi ner till badet och tog oss ett kvällsdopp.

 

Det va skönt och svalkande.   

Vi va inte hemma förrän efter nio.. Sonens kompis va med hela kvällen så hans mamma fick egen tid länge...

Det blev lite senare än vad vi hade tänkt med det är ju sommarlov  så va gör det...


Idag så har vi varit nere en sväng på stranden hela familjen, sen gick vi vägen om affären på vägen hem och "offrade" oss på att köpa glass....    

Jag köpte en Piggelin vilken jag tycker är det klart goaste glassen när det är varmt...

Så nu väntar vi på mannens kusin som han inte har träffat på måånga år, så sen ska vi grilla...


Kram på er alla

Malin



Av Malin - 26 juli 2012 12:12

Hej på er alla

 

Idag så har jag och mannen varit gifta i 5 år.... Vi har trä bröllopsdag som det kallas enligt nån lista jag har läst..  

    

Och vad händer då idag???

Inget speciellt skulle jag tro..

Det blir lite jobb här hemma och sen blir det lite grill ikväll med grannarna.

Sonen är iväg med svågern och hans son och badar nu så jag och mannen sitter vid varsin dator och grejar lite.

Har haft lite koll på mina tradera auktioner och packat lite som jag har sålt.

Tog mig en paus för att rensa hjärnan lite med lite FB och lite bloggande..      

 

Nä får väl ta mig i kragen och börja greja lite eller vad säger ni

Så kram på er så hörs vi senare

Malin

Av Malin - 26 juli 2012 09:13

God morgon
Sitter på altanen med en kopp kaffe och lerums tidning och lyssnar på alla ljud....
Det är sommar mys det.... :-D
Kram Malin

Av Malin - 26 juli 2012 00:28

Halloj
Idag har det varit en riktigt kalas dag... I dubbel bemärkelse, solen har lyst på oss och värmt underbart och sen har det ju varit kalas för en go liten sexåring..
Kram och god natt
Malin

Ovido - Quiz & Flashcards