Momalolinon

Alla inlägg under april 2013

Av Malin - 26 april 2013 10:32

Halloj
Gött att det är fredag. :-)
Den här veckan hard väl inte riktigt blivit som jag hade tänkt..
Hemma med ryggskott är ju ingen höjdare. :-(
I tisdags så kände jag mig lite bättre så jag satte mig och pärlade några armband, men det skulle jag inte gjort. Faan va ont jag hade sen...
Så igår kändes det bättre igen och vad gör jag då?????
Jo jag tar fram dammsugaren och jobbar lite med den och va det en bra plan....
NEJ...
Nu har jag iallafall ringt sjukgymnasten och bokat tid, hoppas få några bra övningar så jag får stärkt upp ryggen...
Men det är ju iallafall fredag idag. Och deklarationen är inlämnade. Även företagets.
Nä nu ska jag fortsätta vila ryggen i form.
Kram på er
Malin

Av Malin - 22 april 2013 19:25

Har ont i ryggen... :-(
Har la fått ryggskott igen...
Inge kul alls. Det blir till att vara hemma och vila ryggen i form...
Mina bästa kompisar heter just nu: vetekudde, alvedon, heat lotion och citadon.
Sitter jag stilla ett tag så "glömmer" jag av ryggen lite, men så gör jag nån dum rörelse som att flytta benen lite så hugger det till så ini h..vete. :-(
Sjuksköterskan jag pratade med i morse sa att jag skulle röra mig... När jag går så känner jag mig som en 97 årig tant som har skitit på sig.... Vill inte röra mig mer än jag måste ju...
Nu ska jag krypa upp i soffan med min kompis vetekudden...
Kram på er
Malin

Av Malin - 20 april 2013 06:42

Hej
Har varit lite dålig på att blogga ett tag nu...
Det har hänt lite mkt så tiden har inte riktigt räckt till och inte lusten/tanken på det heller.
Dels så har det varit en tung period på jobbet, då glädjen inte riktigt har infunnit sig. Det har varit jobbigt på flera sätt..
Och sen har det hänt väldigt sorgsna/tunga saker på det privata planet med... Så med andra ord ingen bra period.. :-(

Några små ljusglimtar har det dock varit.
Jag och mannen var i Ronneby en helg för att fira att vi har hållt ihop i 20 år, förra helgen.
Det va mysigt. Dock lite långt att åka tycker jag.. Vi åkte ner på lördagen, på vägen ner så stannade vi till vid en loppis. Väl där så tog vi det lugn och myste.

Idag kommer sonens kusiner hit för att leka. En ska sova över medans den andra ska ha träning i morgonbitti så hon är bara här över dan. Tycker att det är så kul att sonen och kusinerna tycker om att umgås, synd bara att det bor lite långt bort. Men snart så kan de ju ta bussen till varann. :-)
Nä nu ska jag gå och sätta på kaffet tror jag..
Kram på er alla
Malin

Av Malin - 14 april 2013 21:58

Halloj
Idag har mannen och jag firat 20 år tillsammans. :-)
Det firade vi genom att åka bort lördag till söndag.
Vi har haft en skön helg på Ronneby brunn.
Dock är det lite för långt att åka för en natt konstaterade vi på vägen hem idag....
Men vi tog det lugnt och åt gott och somnade tidigt... :-\
När vi kom hem idag så hämtade jag prinsen som hade sovit hos mormor och morfar, så åkte vi och hämtade middagen sen åkte vi hem och såg på hockeyn.
Sen blev det en kväll i slapphetens tecken.
Nu ska jag nog funderar på att stänga de blå för natten...
Kram på er
Malin

Av Malin - 12 april 2013 09:19

Det här längtar jag efter... .

Av Malin - 12 april 2013 09:19

Det här längtar jag efter... .

Av Malin - 12 april 2013 09:14

Halloj
Hur kul va det vakna imorse och marken va vit.....
Tycker ju inte om snö :-(
Nu vill jag har sol och värme..

Av Malin - 8 april 2013 22:13

Hej
Idag har jag haft en sån där dag där allt bara går utav farten...
Började i morse med att packa saker som jag sålt på tradera, sen satte jag mig och började pilla lite med pärlorna, vilket slutade med 26 par olika örhängen och 5 st halsband + att jag hann nickeltesta en massa metall delar. Sen va det dags för lite lunch och då passade jag på och laga middagen med..
När sonen kom hem från skolan så röjde vi lite i hans rum, tanken där inne är att få bort lite möbler och saker han inte använder längre. :-)
Sen fick jag mig en promenad ner till centrum för att posta det jag packade på morgonen, med lite mat inköp när jag ändå va i centrum.
Väl hemma igen då satte jag mig och började slipa på lite betong som skulle målas, det blev en hel del målat, både rosor och hjärtan och ljusstakar.Gå gärna in på min webbshop och kolla runt lite. :-)
www.whiteandpink.se

Efter det så slängde jag i mig lite middag, så fick jag en knäpp idé att ta mig en promenad ner till mor och far för att lämna av cykeln mamma skulle ha.
Väl hemma igen så bestämde jag mig för att det fick räcka, så jag satte mig i soffan och spelade lite på datan och nu är det nog dags att stänga de blå för den här dagen.

Kram och god natt
Malin

Ovido - Quiz & Flashcards