Momalolinon

Alla inlägg under juli 2013

Av Malin - 30 juli 2013 13:53

Det blev en tidig morgon, då sonen, kusinerna och mannen skulle iväg och fiska. Eftersom det va tre barn ville mannen att jag skulle följa med utifall att... :-\
Klockan skulle ringa halv sex men tjugo över fyra ringde mannens jobblarm, men då somnade jag om... Klockan fem satte sonens larm igång, men han vaknar ju inte av det utan det ringde i tolv minuter.... innan det stängdes av :-(
Sen iväg till sjön.

Trötta barn...

Vyn över #Sävelången

Sonen

Kusinerna

Stilla fiske :-)

Väl hemma igen fick barnen baka muffins

Nu väntar barnen på att min syster ska komma så de får fika :-D

Av Malin - 30 juli 2013 07:43

Igår så fixade jag och mannen altanen. Vi flyttade grinden från ena sidan till den andra.

Här är grinden flyttad men allt små pill va kvar.
Sonens kusiner va här och lekte.

Så när vi var klara på altanen så tog vi med alla barnen ner till sjön för ett avsvalkande dopp. För det va varmt att jobba på altanen igår...
När vi väl kom hem igen så var det grill tajm. :-)
Eftersom kusinerna skulle sova över så hade vi ju ingen tidspress direkt..

Efter maten va alla så där lagom sega, så det blev till att slappa i soffan en stund innan John Blund ropade..

Av Malin - 29 juli 2013 07:28

Igår hade vi en jobbar dag...
Vi började innan frukost och höll på till halv elva....
Vi satt och penslade, jag penslade silverlera som ska bli hängen och mannen penslade på nya gjutformar till betongen. Det är inget tungt jobb direkt men väldigt tidskrävande.. Ett silverhänge ska penslas allt mellan tio till femton gånger innan det blir lagom tjockt.
Sen hann vi med att gå ner till källaren för att mäta lite för att se hur många meter reglar vi behöver.
Sen va det dags att förbereda inför gjutning, med allt vad det innebär med fixera formar i stativ och sånt. Sen gjöt vi lite, det blev inte så många för vi provade en ny form av en tomte och där gick det åt mkt betong. Den kommer att väga mkt i färdigt skick.... :-)
Bild kommer.
Idag kommer det också bli en hel del jobbandes. Med vad får vädret bestämma.
Skulle nämligen behöva fixa en del på altanen..
Ha en go dag

Av Malin - 26 juli 2013 08:30

Igår va vi på Liseberg med mannens syster och bror och deras familjer.
Vädret blev ju jätte fint så det va ganska varmt..

Men det blev en lyckad dag. Mannen och sonen hade åkpass så sonen fick ju åka allt han ville.
Här är lite bilder

Lite vinster blev det också... Två stjärnvinster på Daimhjulet....
Mannen, sonen och mina svågrar sprang runt och åkte en massa medans jag och mina svägerskor gick till barn attraktionerna. Det blev oftast att jag stod och passade vagnarna medans de åkte bla Sagoslottet, farfars bilar mm.
När vi hade varit där i drygt sex timmar så hade mannen så ont i sitt knä att han ville hem. Men då erbjöd sig min svåger att sonen kunde vara kvar. Så jag och mannen åkte hem och passade på att tvätta bilen.

Sonen kom hem vid elva snåret....
Idag blir det en lite lugn dag med en del planerande... :-)
Kram

seg

Av Malin - 24 juli 2013 23:03

Det har varit en skum dag idag....
Har inte gjort så mkt fysiskt idag utan mest suttit och jobbat vid datorn.
Men känner mig helt färdig och har haft den känslan till och från sen i morse...
Ska nog stänga de blå och försöka sova bort den...
God natt

Av Malin - 23 juli 2013 08:05

Ligger i sängen och lyssnar på alla ljud..
Är lite seg, funderar på om jag ska ligga kvar en stund till eller om det är lika bra att gå upp..
Fick jobbat lite igår med sånt som hör till firman. Som tex inventera, hann dock inte med allt så har resten kvar idag, startade igång en sida på #tradera så jag kan få visa upp mina produkter på fler ställen. Om ni vill kan ni söka mina saker på mitt alias, whiteandpink. Va även inne på andra säljsidor för att kolla upp om det är något för mig och mitt företag, #whiteandpink.se
Nä nu suger kaffe tarmen så det är väl tid att gå upp och fånga dagen. :-D
Kram på er

Av Malin - 21 juli 2013 19:32

Idag har varit en slapp dag.
Vaknade vid nio, gick upp satte på kaffet och sen lite slapp surfande.
Vid 12- halv ett gick vi ner till stranden

Va väl där till tre, sen köpte vi pizza på vägen hem.
Vid halv fem kom sonens kusin över för att leka. Jag och svägerskan satt ute på gräsmattan och tjötade medans sonen, kusinen och två grannbarn gick över gatan för att spela lite basket. Sen blev det lite lek på gräsmattan utanför oss.

Nu har kusinen gått in för att sova, ena grannbarnet gick hem och sonen och det andra grannbarnet gicks in till oss för att spela data.
Själv sitter jag på altanen, dricker en frappe och väntar på att mannen ska komma hem..
Kramis

Av Malin - 21 juli 2013 11:43

Pappa kungen :-)

Sonen prinsen :-)

Goaste Chico

Ångbåten i sjön Mjörn

Ovido - Quiz & Flashcards