Momalolinon

Alla inlägg under augusti 2011

Av Malin - 30 augusti 2011 06:56

Hej på er alla


Igår så hade jag en 12 timmars dag...

Först så jobbade jag 8-17, sen så hade lektion mellan 18-20 och sen va det styrelsemöte, så jag va väl hemma vid halv nio tiden och då hade jag åkt hemifrån vid 7 på morgonen...   


Och idag så blir det en liknade dag då jag först jobbar mellan 8,30-18 och sen har vi APT med jobbet...


Men vad gör det att man stupar i säng när man kommer hem 


Det börjar kännas att hösten är på väg, man börjar få ta på sig mer kläder och det är skönt att ha filt på sig i soffan igen... Vill inte ha höst och vinter, iallafall inte vinter, hösten funkar väl ok. Jag gillar när solen skiner och det är varmt.  


Ha det gott nu alla där ute

Kram på er Malin 


   

Av Malin - 24 augusti 2011 15:01

Hej igen

Så vad har hänt sen sist....

Jo i måndags så började mitt liv som student. Eller vad ska man kalla det, jag har börjat läsa engelska B på kvällskurs. men jag studerar ju och då kan man väl kallas student eller?


I går så fick mina föräldras hund Buffy sin sista vila...   

Det finns ingen så underbar hund som han.

Jag och Buffy hade ett lite speciellt förhållade eller vad man ska kalla det. När han hämtades så fick jag sitta i bagaget med honom för att han inte skulle va så orolig på vägen hem och efter det så...

Han kommer att va saknad av många...

Han hann bli lite drygt 11 år, så han fick va med ett tag och på slutet så mådde han inte särskilt bra då han hade en hel del typ epileptiska anfall och i slutet så hängde inte bakbenen med som han ville. Men mötte han en tik som löpte så blev han Rambo med en gång.   

Här kommer en av de senaste korten på honom


 

Ha det gott nu alla där ute så kanske vi ses nån gång

Av Malin - 20 augusti 2011 10:46

Hej

Idag är det lördag och solen skiner.   

Och tur är väl det för dagen kommer att tillbringas utomhus för att titta på sonen när han spelar fotbollsallians i Sjövik... 


Så har man jobbat första veckan efter semestern och den gick väl ganska fort kan jag tycka.

Måndagen och tisdagen va som vanligt men onsdagen va hälften av kollegorna på kurs och på torsdagen va jag och resten av kollegorna på kursen. Den handlade om genus och kultur, så först va det en föreläsning och sen hade vi fått välja en workshop. Jag hade valt bild och som alltid så är det jätte inspirerande, jag har varit på kurser av den föreläsaren förut och det är alltid lika roligt.  


Sen på fredagen så va det studiedag och då va jag och mina kollegor på Älvsborgs fästning, där vi gick en guidning och sen åt vi en tre rätters lunch. Det va mysigt trots regn.  En sak som jag inte förstår bara är att varför är det så att ju dyrare maten är desto mindre ligger det på faten.....


Ha nu en skön helg och njut i solen

Kram Malin

Av Malin - 17 augusti 2011 20:14

hej på er alla


Så har man jobbat i tre dagar sen semestern...  Va tröött jag är när jag kommer hem. Mannen och sonen som fortfarande har semester tycker att jag är jätte tråkig, men men det går väl över snart.


Under tiden så kan jag ju alltid se på bilder från Rhodos och drömma mig tillbaka.           

Så ni vet vad jag pratar om så lägger jag in några här på min blogg med.


Ha det gott nu alla

Kram

 

Av Malin - 14 augusti 2011 20:13

Hej igen

Det va ett tag sen som jag bloggade, men jag har varit på Rhodos i två veckor....

                                                    

Det va två varma, soliga och sköna veckor. Vi tog det lugnt, sov länge, solade och badade och åt gott.

Vi till och med va inne på rummet en dag ( vi tog bara en sväng till poolen för sonens skull) och läste och bara slappade. Det är fördelen med att va borta i två veckor, att man inte känner stressen att va ute och pressa i solen varje dag och hela dagarna. Vi tog bara en hel dag i solen och då mådde vi som vi gjorde på kvällen... De andra dagarna så va vi ute max 5-6 timmar...

de va inte många resturanger på den orten vi, va typ bara 3 om man inte räknar hotellresturangerna, så det blev en del på samma ställen men man hittade ju sina favoriträtter. På det ena stället va det souvlaki på gris och på det andra va det baconinlindad kycklingsouvlaki.

 och sen på kvällarna bara sitta på balkongen och mys med familjen, dricka nåt gott och bara njuta av den grekiska natten.  


Men som alltid, borta bra men hemma bäst...    


Imorgon så är det jobb som vankas och sen är vardagen igång igen på både gott och ont..


Nästa gång så kommer det bilder från resan.


Kram till er alla så kanske vi ses igen  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Bloggkeen

White & Pink design

Ovido - Quiz & Flashcards