Momalolinon

Alla inlägg under december 2013

Av Malin - 31 december 2013 13:58

 

”Jag tävlar om en julklappssäck som innehåller priser som är värda 1000kr hos En plats i solen–

var med och tävla du också

 

Paradiset1 - Ljuslykta

 Solentro - Presentkort 200kr

 House of hedda - Sparbössa liten elefant

Stilrenaklockor.se - Presentkort på 300kr

Yeni design - Armband

Everstuff - Presentkort 200kr"

 

Av Malin - 31 december 2013 12:48

Så va det Nyårsafton..   

Ska iväg till grannarna senare men nu är det mest slösurfande och slappande som gäller för hela familjen.

I kväll blir det grillat på menyn och till efterrätt så blir det chokladfondue.

Favorit i repris, har nog grillat på nyårsafton de senaste 8 åren.

Grillat är gott  


Så här sista dagen på 2013 så funderar jag lite på hur året har varit och på hur 2014 kommer att bli...    

2013 har varit ett tungt år med fyra dödsfall, närstående som fått cancer, tunga tankar och väldigt mkt runt omkring som inte riktigt gått som planerat.

Om vi säger så så längtar jag till nytt år med nya möjligheter och nya upptäkter.

 


Mitt nyårs löfte för 2014 är:

  • Att jag ska tänka/göra mer på sånt som får mig och min familj att må bra
  • Försöka strunta i andras negativa kommentarer 
  • Försöka utgå från mitt perspektiv i olika frågor och inte tänka på vad andra tycker
  • Utgå från att det löser sig

Jag brukar inte avlägga några nyårslöften med detta är mer som ett sätt att leva för att jag ska må bra.

Jag önskar er alla ett underbart 2014

Kram Malin


Av Malin - 29 december 2013 22:35

Idag har vi haft en film dag... ?
Vi började med att se #Hungergame hela familjen och sen fortsatte mannen och jag med #theeast och sen blev det #matrix tvåan och trean. Ettan såg vi i går. ?
Mellan detta så har jag hunnit med att fixa det sista i sonens rum och tvättat en maskin och kört diskmaskinen.
Avslutade dagen med att skrubba badrummet. Köpte nytt duschdraperi och ny badrumsmatta igår, så ville ju att det skulle vara rent och fräscht när jag hängde/la in dem.
Nu blir det lite slö surfande och sen sova
Kramis Malin

Av Malin - 28 december 2013 22:57

Låter roligare än det var... ;)
Började röja i sonens rum han har så mycket saker som han aldrig använde.
Han har ju egentligen aldrig haft någon favorit leksak mer än bollar och att göra det vi gör. Jo han har alltid tyckt om böcker även om han inte läser så mkt så har han alltid tyckt om att titta och bläddra i dem.

Hittade nog 10 st målarböcker, några som va helt oanvända... ?
Hittade även några ouppackade legoförpackningar. Han har önskat sig så mycket sånt som han egentligen inte leker med. Han brukade bygga upp legot (om det inte va jag eller mannen som fick göra det) sen fick det stå på hyllan. Tror han hade 10-15 bionicle (stavning) gubbar i en låda.

Ska slutföra det arbetet imorgon och sen ska jag nog börja i nästa rum om orken/lusten håller i sig
God natt
Dröm sött
Kramis Malin

Av Malin - 27 december 2013 21:00

Bilderna kom visst inte med i förra inlägget så här kommer de istället

Av Malin - 27 december 2013 20:55

Så sitter jag här nu igen
Fredagen snart över den med.
Sonen hade sett fram emot denna dag då hans julklapp skulle komma. Men man kan visst inte lita på posten i juletid.
Hoppas den kommer på måndag.
Annars har det inte hänt så mycket idag.
Va iväg en sväng till lite affärer, behövde köpa en ny badrums matta då våran inte hade något halkskydd under längre. Alla som känner mig vet ju vilken otursfågel jag är....
Va ju hos mamma och pappa igår. Som vanligt god mat och trevligt sällskap.
Lite bilder från gårdagen:

Av Malin - 26 december 2013 14:23

Så va det annandagsjul.    

Ska snart ner till mina föräldrar för att äta kalkon mm.  

En tradition vi har haft så länge jag kan komma ihåg, då min morfar hade sin födelsedag på annandagen och han ville ha kalkon.

Vi ska dit alla syskon med familjer och det är en hel drös   =)

Det är alltid mysigt att ses.

Det blir mat och lite julklappsutdelning till barnen och vi vuxna ska spela julklappsspelet...

Nä nu måste jag fixa det sista

Kram på er alla


Av Malin - 24 december 2013 23:05

Så va julafton över för i år. ?
Det har varit en relativt lugn dag.
Började med skinkmacka och lite paket öppning i morse.
Sen iväg en sväng till Lerum för att hämta blommorna som mannens kusiner och moster, från Skåne, hade beställt till mannens mormor.
Sen va vi hemma hos svågern och svägerskan med hela mannens familj. Vilket innebär 8 vuxna och 4 barn = många julklappar

Och mkt mat

Sen kom tomten förbi en sväng innan han var tvungen att rusa vidare

Det va många paket som slets upp fort så man hann ju inte se vad alla fick. .
Sen kom godiset fram, i både fast och flytande form....

Efter lite Uno och Skipbo spelande så gick vi hem och la oss i soffan och kollade på #Sällskapsresan
Nu ligger jag i sängen och inväntar John Blund. Han är på väg känner jag...
Hoppas ni alla har haft en mysig julafton just på ert speciella sätt.
Kram Malin

Ovido - Quiz & Flashcards