Momalolinon

Alla inlägg under oktober 2013

Av Malin - 31 oktober 2013 15:18

Så har vi haft Halloween firande på jobbet. Vi hade spökbana och så såg vi på film och så gjorde vi spindelklubbor. Till mellanmål så fick barnen clementinpumpor och spökbananer.
Nu blir det IKEA med mamma och pappa och sonen.
Sen ville sonen ut och "bus och godis" .
Ha en go Halloween
Malin

Av Malin - 29 oktober 2013 22:33

Vissa dagar ska man tydligen inte ha något flyt...
Det har bara krånglat idag på jobbet. Är det inte det ena så är det de andra.
Avslutade iallafall dagen på jobbet med lite tända ljus och tjöt med ungarna i soffan.
Alltid nåt. ...

Ny dag imorgon med nya tag. ..
Räknar kallt med att imorgon blir om inte en bra dag så iallafall en bättre dag ?
Sov gott och dröm sött
kram

:(

Av Malin - 29 oktober 2013 14:27

Ibland blir det bara för mkt. .
Alldeles för mkt som går fel/krånglar nu.
Lite mer flyt i tillvaron tack

Av Malin - 28 oktober 2013 08:42

Halloj

Så va det måndag igen.....

Idag så har ju skolorna studiedag, så sonen blir hemma idag. Tanken var att han och jag skulle åka på en inköpsrunda för att inhandla saker till företaget, bla förvaringslådor och betong mm.

Men eftersom de varnar för storm så blir det nog till att vara hemma och få jobbat undan lite pappersarbete och till att binda lite mer silverkedjor till armband.


Helgen som va har varit helt ok.

Började i fredags på skoljobbet då jag hade mys fredag med Klubbenbarnen. Fick väldigt många glada tillrop så som att jag va bäst och världens snällaste fröken...    

Kanske inte så konstigt att de säger så då jag hade fixat film, popcorn, godis, saltapinnar, saft mm  

Men det kändes väldigt skönt att få höra det ändå    

Har så goa ungar på jobbet så då vill jag ju göra lite extra för dem nån gång ibland...


I lördags så var det Kycklingcupen för sonen så det bar av till Vårgårda för lite fotboll.

De spelade jätte bra och sonen va jätte duktig som målvakt.     

De vann en match och en oavgjord och blev tvungna till att spela 16 delsfinal pga att målskillnad. Men den vann de så på lördag så blir det åttondels final i Alingsås.

Det var tre lag från sonens lag och alla tre lagen ska spela åttondels final på lördag... Hoppas att de inte behöver möta varandra i första matchen ialla fall.


I går så fick jag gjort lite saker som kan bli akut  som tex byta till vinterdäck. Min älskade lilla pappa hjälpte mig med det eller rättare sagt han gjorde det och jag flyttade runt däcken...     

Körde sonen till hans kusiner innan och på vägen så hämtade jag två mössor som jag hade beställt av en kompis som syr sånt. Gå gärna in och kolla hennes blogg:

http://malimidesign.blogspot.se

Det blev en mössa till mig och en till sonen.  

Den turkosa till mig och den svarta till sonen.


Väl hemma igen så satte jag mig vid datorn och la in lite nya annonser på webbsidan #whiteandpink.  http://www.whiteandpink.se/

Det blev lite nya artiklar i #betong. Ska försöka hinna med att fota lite mer idag så då kommer det mera...

Sen gick jag och mannen ner till verkstan för att gjuta lite, eller en hel del ....

Vi har gjort en del nya former som måste testas...     

Sen visade det sig att sonen ville att kusinerna skulle sova över och eftersom det är lov och studiedag så va ju det ok. Men när klockan va 24...  så började killkusinen längta hem och han hade ringt sin mamma och ville att hon skulle komma hämta. Då ville ju inte tjejkusinen heller vara kvar utan det blev att sonen fick sova själv ialla fall...


Nä nu måste jag ta tag i högen med papper...

Ha en go måndag i blåsten

Kram Malin

Av Malin - 27 oktober 2013 07:15

Ni har väl inte glömt att dra tillbaka klockan???
Nu får vi sova en timme längre igen. ..
Dock vaknade jag ju istället 6.20 Men kan ju iallafall ligga kvar lite. ?

Idag blir det en del grejat av, tänkte åka till min pappa och byta till vinterdäcken, sonen ville till kusinerna och leka så får köra honom dit och sen ska vi gå ner till verkstan och få gjutit en massa.
Senare ikväll så blir det med största sannolikhet att jag kommer att binda silverkedjor.

Nä nu vill jag nog ha lite kaffe..
Så ha en go söndag
kram

Av Malin - 25 oktober 2013 08:29

Fredags morgon och jag står och väntar på bussen.
Känner att jag kanske skulle varit hemma i dag med, men har jag lovat klubbenbarnen på jobbet en mysfredag så har jag lovat.
Får väl dricka mycket kaffe så jag piggnar till.
I kväll ska jag sätta mig i soffan och göra silverkedjor är tanken. Det är så kul att göra egna kedjor. ?
Var och handlade lite på Oscarshöjd i går, passade på att ta lite kort på våra #betong alster de säljer.

Det är som mannen uttryckte:
Det ser så proffsigt ut och känns konstigt att det är våra produkter. .
Är så nöjd.
Vill ni se mer så gå in på webbsidan:
www.whiteandpink.se
Ha nu en fortsatt go fredag
kram

Av Malin - 22 oktober 2013 18:29

Fortfarande sjuk. ..
De e inge kul, ena stunden känner jag att jag har lite ork men i nästa så är jag helt färdig. ?
Åkte ner till centrum förut, bara för att köpa lite mjölk och ägg och när jag kom hem var jag helt slut.
Hoppas det ger med sig snart. Speciellt eftersom när jag blir förkyld så får jag blåsor på läpparna och i munnen och de gör ont. Plus att läppen ser ganska otrevlig ut nu.
Blir till att vara hemma i morgon med.
Ha de gött
kram

Av Malin - 20 oktober 2013 14:47

Sitter i soffan och hostar. .. ?
Missar tyvärr kalaset för svågern idag, vill ju inte smitta ner alla + att orken inte riktigt finns.
Ena stunden känner jag mig att jag orkar med att greja men efter ett par minuter så är orken bort blåst och hostan tar fart.
Idag blir det soffhäng och vila för hela slanten. Ska försöka hitta nån dravel film att glo på. .
Kram på er

Skapa flashcards