Momalolinon

Alla inlägg under juni 2013

Av Malin - 30 juni 2013 22:53

Idag blev det ännu en effektiv dag.. :-)
Har påbörjat en beställning på ett silver armband, bara för att komma halvvägs och upptäcka att jag inte har allt material hemma så det fick bli en liten beställning av lite silverdelar oxså. Sen har det tvättats, städats, middagsfix och efter maten så blev det gjutning av betong oxså.
Det är skönt när man känner att man har fått gjort något på helgen. Att den inte bara har slarvats bort.... :-)
Nu blir det lite surfande på telefonen och sen natten. Kram och sov gott

Av Malin - 29 juni 2013 19:54

Idag så har hela famlijen haft en fixar dag...

Vi har fått ett förråd till så vi såg till att få ner en massa "bröte" ner i källaren. 

Vi tömde nästan garderoben på allt som inte ska vara i en garderob tex adventsstakar, sovsäckar, böcker mm mm.

Så skönt när jag hade fixat iordning garderoben efteråt. Helt plötsligt så hade vi en garderob där man ser kläderna   

Det va lite mysigt att gå och pilla då jag passade på att lyssna på en ljudbok samtidigt

Sen blev det lite dammsugning och tvättning som följd oxså.


Efter det så timeade vi in en grillning perfekt mellan regnskurarna, sen åt hela familjen grillmaten och såg på "Små citroner gula". Mys på hög nivå    

Nu blir det lite surfande och nån koll på nån serie sen natten  =)

Kram


Av Malin - 28 juni 2013 06:29

Nu lagom till semestern så ska jag testa Storytel, ljudböcker i mobilen.
Jag ska testa den tjänsten genom #buzzador. Ska bli jätte kul då jag aldrig har testat ljudböcker förut. :-)
Ska ta och gå in på #Storytel och kolla in utbudet nu.
Kram

Av Malin - 27 juni 2013 22:44

Imorrn är det fredag....
Gött e' de'.....
En vecka kvar till semestern. Längtar dit.... Ska bli så gött med semester och ladda upp batterierna ordentligt.
Känns att det behövs nu.
Sov gott och dröm sött

Av Malin - 27 juni 2013 07:31

Kanske bara säga att ryggskott är inge kul....
Två mornar i rad har det tagit 10 minuter att ta mig ur sängen...
Hoppas det ger sig snart...
:-(
Tur att det sommarlov på jobbet så jag ändå jobba. Vet ju att är jag hemma så är ju risken stor att jag blir sittande, på jobbet så står och går jag ju iallafall. Och med så grymt duktiga barn vi har på jobbet så hjälper de till mkt. :-)
Ha en go dag

Av Malin - 25 juni 2013 08:23

Frågan är vilket väder blir det idag ????
Molnen ser liten oroande ut...

Av Malin - 22 juni 2013 15:42

Hade en go midsommar igår. Först så slappade vi hemma hela förmiddagen. Sen gick jag, lill syrran med barnen bort till Humlevägens midsommar firande.
Precis lagom firande... Barnen fick spela lite, köpa fika, ha dragkamp mm. Sen gick vi hem till mor och far där våra respektive var för att äta lite midsommar mat och sen grilla. Det kom lite regn men va gör det när det finns paraply och tak.. :-)
Det enda som va skit igår va att på morgonen vaknade jag med ögoninflammation på höger ögat och senare på kvällen så kom det även på vänster ögat....

Det svider, geggar och kliar.. Har inte haft det förut vad jag kan komma ihåg och jaga vill inte ha det igen... :-(
Hoppas det går över snarast...

Kram

Av Malin - 21 juni 2013 11:59

Så va det midsommar afton    

Ska förhoppningsvis ner en sväng till Humlevägen och  deras firande, om vädret håller sig

Sen blir det hem till mor och far för lite midsommarmat och grillning. Lilla syster och hennes familj kommer med dit.

Det kommer med andra ord bli en lugn midsommar och det kommer nog bli mkt fokus på barnen. Precis som det ska va


ÖNSKAR ER ALLA EN GO MIDSOMMAR

Kram Malin 

Ovido - Quiz & Flashcards