Momalolinon

Alla inlägg under augusti 2013

Av Malin - 8 augusti 2013 14:06

Sicket väder...
Vill bara krypa upp i soffan..

Av Malin - 4 augusti 2013 17:40

Tänkte inte skriva så mkt utan det får bli en bildbomb istället...

Sötisen Theo

Tårta är gott... :-)

Syrran, pappa och mamma

Min älskade guddotter :-)

Födelsedags barnet i morfars trygga famn

Kusinerna dansar med Wii :-)

Mera dans med annan kusin

Spelar jumbo plockepinn med grannbarnen

Söta rådjur i Hulan.
Det va lite av helgen i bilder..
Kram på er

Av Malin - 3 augusti 2013 10:58

I torsdags så åkte jag iväg till Beijer bygg för lite inköp av bänkmaterial. Åkte väl hemifrån vid 10,40 eller nåt. Väl hemma igen så bar jag och mannen ner allt i källaren och började bygga bänkar.

Vi höll på hela dan, tills klockan va halv sju på kvällen...
Så här blev det:

Sex meter bänk yta och möjlighet till att göra hyllor under...
Det enda som ska göras med bänkarna nu är en skruv in i väggen för stabilitet. :-)
Väl hemma orkade vi inte laga nån mat så det fick bli Kebabtallrik från #Floda pizzeria.
Sen blev det film och tänkt vila men nån vila blev det inte....
Utan under filmens gång så satt jag och mannen med varsin lerklump och formade tomtar som vi ska göra former på till betongen :-D

Igår så tänkte vi ta det lite lugnt men icke.....
Vi hade en beställning på två ljusstakar som skulle slipas så mannen satte sig på altanen och slipade och då kunde ju inte jag va sämre utan tog fram alla små betong sakerna och satte mig på gräset och handslipade dessa.
Vi höll på mest hela dagen med slipningen. Men vi hann med att lossa våran stora betong tomte vi har gjutit. Den blev sååå bra. Eller vad tycker ni?

Ha en go dag i solen
Kram

Av Malin - 1 augusti 2013 08:16

Igår hade vi grannar över på lite grillning.
Då de vuxna i denna familjen är vegetarianer så hade mannen letat reda på ett recept på grillad lax med citron och granatäpple smör.
Och alla som känner mig vet ju vad jag tycker om fisk... :-(
Men det va faktiskt helt ok, för det smakade inte fisk.. ;-)
Det va en trevlig kväll med mkt tjöt och skratt.

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards