Momalolinon

Alla inlägg under juli 2012

Av Malin - 25 juli 2012 09:37

Halloj


Igår så åkte mannen och sonen iväg med en kompis till mannen för att fiska. Kompisen hade båt så de åkte till Anten för att fiska. 

   

Här är en bild på en väldigt glad son.. De fick 142 abborrar och 4 gäddor....

Så det betydde egen tid till mig.......  


Så när de hade åkt vid sju tiden på morgon så gick jag och la mig igen en stund.

När jag gick upp så åt jag god frukost och tog mig en dusch. Sen ringde mamma mig och då frågade jag henne om hon skulle med till Partille då jag skulle till Jysk och köpa oss ett mindre altan bord.

Så hon och jag drog dit sen en sväng till Allum då jag bjöd henne på en lyx shake från Max. De är ju bara såå goda.

Sen blev det lite mat inköp mm.

När jag hade lämnat av henne hemma så åkte jag hem och tog på mig bikinin och monterade ihop det nya bordet och isär det gamla. Fick in det i förrådet + lite annat som bara låg och drällde på altanen. Sen la jag mig i en solstol och började läsa Det gamla , det fria av Liza Marklund.

Men när det blev för varmt att bara ligga så  började jag gräva i landet istället....

Sen blev det solstolen igen.   

Men så blev det för varmt igen och då började jag knäskura delar av altanen..


Att det ska vara så svårt att bara ligga och ta det lugnt...   

Men det va en skön dag.

Jag kunde göra vad jag ville och när jag ville. Och fick bara vara...

Det är tyvärr allt för sällan det händer och när det händer så är jag VÄLDIGT dålig på att ta till vara det..


Idag så blir det kalas, dels för min svåger som fyllde år i måndags och dels för min brorsdotter som fyller 6 år idag...   

Så jag och mannen får gå på olika kalas idag. Jag åker till brorsdottern och mannen och sonen går till svågern tillika grannen..

Ska kanske ta och slå in lite paket nu då..


Så kram till er alla

Malin

Av Malin - 23 juli 2012 23:12

Hej
Sitter i soffan och gör allt för att inte somna...... :-\
Spelar på fb, spelar på telefonen, bloggar.....
Varför egentligen....
Jag kan ju gå och lägga mig ju!!!
Men det är mysigare att lägga sig samtidigt som mannen så vi kan småprata lite..
Men snart så...

God natt
Kram Malin

Av Malin - 23 juli 2012 10:37

Halloj
Lugn morgon idag...
Jag och mannen vaknade vid åtta men drog oss till nio men sonen han måste va trött för han har inte gått upp ännu.... :-)

Idag blir det en lugn dag. Vi ska nog bara iväg en sväng för lite shopping. Det vankas ju kalas på onsdag. Och inte bara ett utan två....
Så det blir till att dela på familjen.
Min svåger fyller år idag och min brorsdotter fyller på onsdag. Så mannen och sonen går på svågerns kalas och jag går på brorsdotterns. :-)

Ska försöka röja iordning mitt arbetsbord idag.
Innan vi åkte till skåne så fick jag hem en massa pärlor jag hade beställt och vi köpte ju även en del när vi va i skåne.
Fick ju köpt en förvarings byrå i lördags så nu ska allt få sin plats så jag kan börja göra nya smycken.
Jag blev förresten väldigt nöjd med armbandet med röda döskallar jag gjorde. Bild kommer...

Ha det gött nu
Kram Malin

Av Malin - 21 juli 2012 23:33

Halloj
Jag och sonen är själva hemma men vi umgås inte... :-\
Vi sitter i samma rum men han spelar diablo 3 och skypar med sin farbror... Och jag surfar runt på den andra datorn och spelar lite på fb..

Idag så hann jag inte allt jag hade planerat men fick iallafall köpt allt jag skulle.. Det viktigaste va iallafall en till byrå för mina pärlor och nya bh.
Sonen va med sin farbror och faster och kusin i Alingsås och Nolhaga. Så jag fick åka till Allum själv och det va inte fel... :-)

Sen när de kom hem så blev det grillning och kaffe på deras altan. :-)

Nu funderar jag skarpt på om sängen ropar på mig...

God natt alla goingar där ute och kram på er
Malin

Av Malin - 21 juli 2012 10:27

  

Halloj


Lördag och med sol utanför fönstret...

Det är gött det  


Mannen har åkt iväg för en helg på Axvalla...

Så jag och sonen blir ensamma ett par dar. Vad ska vi hitta på???

Jag vet att jag behöver åka till Allum för att göra lite inköp men sonen är inte så pigg på att föja med så ska försöka fjäska med min svägerska och svåger för att se om han kan vara med dem under tiden ...

Om inte annat för att jag ska kunna prova kläder utan en massa tjat och suckar...   


Är inne i en period när jag känner att jag aldrig får en stund bara för mig....

Ibland så försöker jag säga till mannen att jag behöver lite egen tid, men han har lite svårt att förstå vad jag menar med egen tid...

Han frågar vad jag ska göra om han nu skulle åka iväg och jag svara att jag skulle  tex städa eller pyssla. Då säger han att det kan väl jag göra även fast de är hemma det  är ju bara att göra...

Men det är inte riktigt samma sak för börjar jag tex städa när de är hemma så är det alltid något som behövs göras tex sonen vill ha lunch eller kan inte dammsuga just nu för att han ser på tv eller nåt sånt....  

Jag får ju hela tiden höra: mamma hit och mamma dit....

Jag vill ha lite egen tid för bara mig....


Jag har väldigt liten stubin när det gäller sonen just nu...

Jag exploderar för ingenting och jag känner mig som en fruktansvärt dålig mamma..  

Det är ingen rolig känsla. . Så försöker jag svara på alla hans frågor och tankar och försöker vara honom tilllags och göra sånt som han tycker om. Men så får jag sura miner och tykna kommentarer tillbaks så känner jag att va fan ska jag vara så jävla snäll för.. Kanske jag ska bara göra sånt som jag vill och han får gilla läget...  Men då känner jag mig lass då med ju.

VAD ska man göra.....


Ha de gött nu

Kram Malin

Av Malin - 19 juli 2012 21:47

Halloj


Så va man hemma igen efter en mini semester i Skåne land..    

Vi åkte ner i måndags och bodde på Scandic Star i Lund och där ifrån så tog vi oss runt i Skåne.

På måndagen blev det inte så mkt gjort utan när vi kom ner så checkade vi bara in och sen tog vi oss en tur in till centrala Lund för att hitta något att äta. Det blev Mårtens pizzeria.  För det va vad sonen ville ha...  

Sen blev det lite mys shopping, när vi väl hittade en bra mataffär...  Det är inte så lätt när man inte kan staden..

Så efter lite dricka och chips inhandling så åkte vi till hotellet. Så att mannen och sonen kunde ta sig ett bad och jag en dusch och sen la vi oss och kollade på film och mölade...    


På tisdagen så åkte vi till Kiviks marknad. Sicken jvl trafik det va dit......  Eller rättare sagt nästan där...  Det kändes som om halva skåne va där samtidigt..

Men marknaden va väl inget att hänga i granen egentligen. Det va en massa knallar men inte mkt som va intressant. Jag fick köpt lite pärlor av Playful pärlor, men annars så va det inte mkt vi va intresserade av, vi köpte lite god mat och sonen fick  köra radiobilarna och spela på lite hjul så han blev ganska nöjd tillslut.

Det blev lite kändis spotting oxså: Vi såg Bingo Rimér med familj och Magdalena Graaf med familj. (Jag skulle bara kolla om det verkligen va hon och då såg jag på hennes blogg bilder precis där vi såg dem    )

Det va hysterikt med trafik när vi skulle hem med, vi fick sitta i bilen i ca 45 min innan vi kom ut på vägen... Och då va vi parkerade 10 meter från utfarten..)

När vi kom hem från marknaden så va vi ganska trötta så vi gick upp på rummet och la oss i sängen och kollade på film igen..

Sonen va jätte glad att han hade en egen tv vid sin säng och den hade Disney chanel..    


På onsdagen så åkte vi ner till Malmö och kollade i lite affärer och sen åkte vi vidare till Oxie till en pärlbutik, Pärlförrådet, för att shoppa loss lite.   

Det va jätte kul att bara gå där inne för att klämma och känna på alla olika pärlor. Det blev en ganska stor påse vi fick med oss därifrån. Sen åkte vi mot Lund igen. Vi tog en tur in till centrala delarna för att kolla lite i butiker och vi hittade lite mera pärlor på Skapa i Lund. Så nu har jag fått en massa nya ideér och material med hem..


Idag så va tanken att vi skulle åka ner till Sjöbo för att gå på marknaden där men när vi vaknade så öste regnet ner så vi struntade i det..  Även om vädret blev lite bättre så hade vi ju redan bestämt oss för att åka hemåt..


Så nu vet ni vad jag har gjort de senaste dagarna    

Nu ska jag slänga mig i soffan och slö titta på tvn

Kram på er

Malin

Av Malin - 17 juli 2012 23:34

Halloj

Funderar på om jag ska försöka somna innan de andra idag så jag slipper tröskverket och påhittade anledningar att inte sova......
Då kan jag kanske få sova ordentligt
:-)
Då är ju bara frågan om jag är tillräckligt trött nu....

Vi får väl pröva och sen.. :-)

Sov så gott
Kram Malin

Av Malin - 16 juli 2012 23:54

Halloj
Är skit trött men det går inte att sova..... :-(
I huvudet snurrar miljoner med tankar och brevid mig har jag ett tröskverk.... Och helt plötsligt så har sonen gått och blivit mörkrädd....
Om man plussar ihop det så är det väldigt svårt att sova......... :-\

Men måste försöka så
God natt på er
Kram Malin

Ovido - Quiz & Flashcards