Momalolinon

Alla inlägg den 7 november 2013

Av Malin - 7 november 2013 07:05

En fråga eller kanske mer en undran jag har är:
Är det meningen att man ska jobba för att man vill eller för att man måste. .
Nu tänker jag inte att man ska jobba för att man måste få in pengar, det är ju självklart.
Utan mer åt:
Om det är meningen att jag finns för jobbet eller att jobbet finns där för mig. ..
Det finns så många som lever för sitt jobb och gör så mycket för att fixa för jobbet. Många som är sjuka men de går till jobbet för att sen gå hem och inte orka något annat. .
Det är ju lite den filosofin som försäkringskassan har, orkar du bara jobba så är allt bra....
Men livet går väl inte ut på att jobba... eller.
Livet går väl ut på att må bra, få njuta av familj och vänner, sen att man måste jobba för att få in pengar, det är ju en bisak.
Det va lite den filosofin som gjorde att jag startade mitt företag, #whiteandpink, nog för att vi jobbar häcken av oss just nu, men det är ju med något vi tycker är roligt och spännande. ..
Så hoppas vi ju att inom en snar framtid kunna jobba bara med detta och kunna styra själva hur, när och var vi jobbar. ...
Ha en go torsdag
Kramis Malin

Ovido - Quiz & Flashcards